čtvrtek 1. října 2009

Orgasmus prožívají častěji ženy, které mají pozitivní přístup ke svým genitáliím

Ženy, které vnímají své genitálie pozitivně, dosahují orgasmu snadněji a také se častěji aktivně podílejí na prevenci svého zdraví formou pravidelnch gynekologických vyšetření či samovyšetření vulvy. Alespoň to tvrdí studie, kterou zveřejnilo zářijové vydání International Journal of Sexual Health.

Autorka výzkumu, Debby Herbenicková, říká, že výsledky studie napomáhájí porozumět tomu, jaký vliv na nás má vnímání našeho těla (tzv. body image). „Naše kultura často znázorňuje ženské genitálie jako nečisté, jako něco, co je třeba upravovat. Některé ženy jsou vystaveny až příliš působení těchto negativních sdělení a jiné mohou zase na tyto informace reagovat se zvýšenou citlivostí“.

Hebernicková sestavila vlasní škálu pro měření toho, jak ženy a muži přistupují k ženským genitáliím. Sama ve studii napsala, že tato škála může specialistům sexuální terapie pomoci při rozhodovacím procesu ohledně následné péče či léčby. Studie také prokázala, že muži mají mnohem pozitivnjěší přístup k ženským genitáliíím, než ženy.

„Ženy často přistupují ke svým tělům a tělům ostatních žen mnohem kritičtěji, než muži,“ říká Hebernicková.„ V této studii jme přišli na to, že muži vnímají obecně velmi pozitivně mnoho aspektů ženských genitálií včetně vzheldu, vůně, chutě a citlivosti.“

Hebernicková jako učitelka sexuálního zdraví (sexual health educator) v Kinseyho institutu pro výzkum sexu rovněž navrhuje následující:

Vnímání těla (body image):
Rodiče by mohli zvážit, jak napomoci svým dcerám pozitivněji vnímat své genitálie, a to například prostřednictví výuky správných jmen pro jednotlivé tělesné části včetně genitálií (tj. včetně slovíček vulva a vagína místo „tam dole“). Dále by rodiče měli podpořit pozitivně své děti při prozkoumávání těchto míst. To znamená, že by neměli své děti okřikovat větami „Tam se nesahá, budeš mít špinavé prsty...“, ale spíše reagovat způsobem, kdy dětem sdělí, že tyto aktivity jsou OK, ale jenom v soukromí, jako je třeba postel či koupelna, a ne na veřejných místech.

Marketingové kampaně a reklamy:
Lidé, kteří učí zdravý životní styl (a možná spíše stojí za komunikací trendů v reklamách na tyto produkty, pozn. autorky), by mohli zvážit, jak učit muže i ženy přistupovat ke svým tělům pozitivněji a hlavně pozitivněji ve vztahu k sexualitě, a to zeména otevřenou diskusí o produktech či marketingových kampaních, které ovlivńují vztah lidí k vnímání vlastního těla.

Studie se zúčastnilo 362 žen a 241 mužů ve věku 18 až 23 let.

"Naše studie navazuje na předchozí vůzkumy, které demonstrují, že mysl a tělo jsou ve vztahu k naší sexualitě vyznamně propojené", říká Herbenicková. „Ženy, které vnímají pozitivně své genitálie, mají mnohem větší pocit volnosti ve své vlastní kůži, dokáží lépe na chvíli všechno hodit za hlavu a díky tomu mohou mnohem častěji prožívat orgasmus.“


Citace: Debra L. Herbenick. The Development and Validation of a Scale to Measure Attitudes Toward Women's Genitals. International Journal of Sexual Health, 2009; 21 (3): 153 DOI: 10.1080/19317610903149692

Žádné komentáře:

Okomentovat